Teleurstellend vervolg ADC

In de tweede ronde heeft het damteam van ADC in de provinciale Hoofdklasse geen vervolg kunnen geven aan de goede eerste ronde. Tegen het op papier even sterke De Hofstad Dammers werd een kansloze 3-9 nederlaag geleden; twee jaar geleden werd het nog 6-6. Op de borden waar men nu sterker was, sloeg het voordeel niet door en daar waar men zwakker was ging men bijna kansloos ten onder.

Het begon met Hein van Winkel die tegen de sterkere Frans Teijn in no time op verlies werd getrakteerd. Kenny Kroon had wel een voorpost, maar toen die definitief van het bord ging moest hij zelf oppassen geen nadeel op te lopen. Dat deed hij vakkundig met remise tot resultaat. Intussen had de laat gestarte Ali Fthalla tegen de op papier zwakkere Hans Jacobsen een moeilijke stelling, stonden Wouter Morssink en Martijn vd Klis wel lekker tot goed en teamcaptain Thomas vd Klis deed lang over de opening. Naar eigen zeggen had hij een uitstekende stelling, maar verprutste die met één slechte zet, keek toen tegen een schijf achterstand aan die hij nooit meer kon goedmaken. Toen vervolgens broer Martijn de vis Frans vd Velde maar niet op het droge kreeg, werd het wel heel moeizaam. Ali Fthalla ontsnapte meerdere malen aan een directe nederlaag, maar greep zelf ook zijn kansen niet optimaal en kwam in een kansloos overmachtseindspel terecht: 2-8. Dat Wouter Morssink net op één tempo niet won, was vooral voor hem persoonlijk een teleurstelling: de forse nederlaag stond voor ADC al vast: 3-9.