De Kinderkring slaat weer toe bij schooldammen

De Kinderkring heeft net als vorig jaar toegeslagen op het Alphens Schooldamkampioenschap. In het Wijkcentrum Kerk en Zanen waren de Woubrugse scholieren afgelopen zaterdag de andere viertallen in beide categorieën de baas.

Bij de pupillen (groep 7 en 8) waren de viertallen van de Kinderkring duidelijk sterker dan de rest van het veld. De drie teams eindigden gebroederlijk op de eerste drie plekken, waarbij het eerste team opzien baarde door al hun wedstrijden met ruime cijfers te winnen. Op gepaste afstand werden de Stromen en de Fontein (Ter Aar) vierde en vijfde.

In de welpencategorie (groep 1 t/m 6) was het ook de Kinderkring die aan het langste eind trok, maar hier was de strijd een stuk spannender. De Rank nam in eerste instantie brutaal de leiding, maar tegen het einde toe kwamen er wat slordigheidjes in hun spel. De Kinderkring profiteerde in de onderlinge wedstrijd daarvan met 5-3. In de laatste ronde ging de Stromen er ook nog met het zilver vandoor, waardoor de Rank genoegen moest nemen met slechts de derde plaats.

De eerste twee teams in beide categorieën mogen nu door naar de provinciale finale, die op zaterdag 17 maart in Gouda wordt gehouden. De nummers 3 zijn eerste reserve voor dit toernooi. Vorig jaar wisten de pupillen van de Kinderkring dat toernooi te winnen en uiteindelijk door te dringen tot de landelijke finale.