Geslaagd jubileumtoernooi voor Alphense DamClub

De Alphense DamClub heeft haar 90-jarig jubileum gevierd met een zeer geslaagd damtoernooi. In het Wijkcentrum Kerk en Zanen ging 62 spelers met elkaar de strijd op het dambord aan.

Na de openingszet door Rein Verkade (al bijna 70 jaar(!) lid van de club) streden de deelnemers in groepjes van vier om twee prijzen. De groepen werden op rating ingedeeld, waardoor iedereen tegen gelijkwaardige tegenstanders speelde. Twee opvallende deelnemers waren Bertus Jansen (Woerden), die met zijn 85 jaar bijna even oud is als de damclub, maar het dammen gezien zijn groepswinst niet verleerd was, en de 9-jarige Tanya-Marie Cnossen (Eindhoven), die opzien baarde door de Alphense damcrack Jaap Vermeer te verslaan.

Tijdens de prijsuitreiking roemde wethouder van Sport Michel du Chatinier de kracht van de damclub om naast clubdammers ook huisdammers aan zich te binden. Hoewel er in de damduels op het bord stevig werd gevochten, was het ernaast een drukte van belang en een gezellig weerzien van oude en kennismaking met nieuwe gezichten. De damdag werd afgesloten met een geslaagd buffet voor leden en genodigden, waar alvast werd getoast op het aankomende 100-jarig bestaan.

Het jubileumtoernooi van de Alphense DamClub is mede tot stand gekomen door financiële bijdrages van het VSB Fonds Alphen a/d Rijn e.o., Charles Looijestein Financieel Adviseur, Grant Thornton, Stichting Rijnkade 1630, Swadenburgerdam Participatie B.V., Stichting The Hague Open en het ZHDB Promotiefonds.

Hier vind je de eindstanden en foto’s van het toernooi.