Schooldamtitels voor de Kinderkring

De Kinderkring heeft net als vorig jaar toegeslagen op het Alphens Schooldamkampioenschap. In het Wijkcentrum Kerk en Zanen waren de Woubrugse scholieren afgelopen zaterdag de andere teams in beide categorieën de baas.

Bij de pupillen (groep 7 en 8) waren twee teams van de Kinderkring duidelijk sterker dan de rest van het veld. In de spannende onderlinge wedstrijd won het eerste van het tweede team met 5-3, en konden zij dus met de grote wisselbeker naar huis. De strijd daarachter was enorm spannend: in de laatste ronde sprong Op Maat nog over teams van de Rank en de Stromen heen naar het brons.

In de welpencategorie (groep 1 t/m 6) was de Kinderkring ook een klasse apart: ze veroverden opnieuw de eerste twee plekken. Het eerste team hoefde enkel aan de Windroos een wedstrijdpunt af te staan, en het tweede won maar liefst drie keer al hun individuele partijen. De derde plek bij de welpen was meer dan terecht voor de Stromen, dat nog lang meestreed om de eerste twee plekken en ook twee keer met 8-0 won.

De eerste twee teams in beide categorieën mogen nu door naar de provinciale finale, die op zaterdag 4 maart in het Archeon in Alphen aan den Rijn wordt gehouden. De nummers 3 zijn eerste reserve voor dit toernooi. Vorig jaar wist de Kinderkring dat toernooi te winnen en uiteindelijk door te dringen tot de landelijke finale.

Reacties zijn gesloten.