Alphense DamClub viert 90-jarig jubileum met toernooi

De deelnemerslijst van het jubileumtoernooi van de Alphense DamClub begint aardig vol te lopen. Tot nu toe hebben zich bijna veertig dammers aangemeld voor dit toernooi dat ter ere van het 90-jarig bestaan van de Alphense DamClub wordt georganiseerd.

Het jubileumtoernooi vindt plaats op zaterdag 2 september in het Wijkcentrum Kerk en Zanen. Het toernooi wordt om 10.00 uur geopend door wethouder van Sport Michel du Chatinier. Even na 17.00 uur vindt de prijsuitreiking plaats. Deelname is mogelijk voor zowel club- als huisdammers. Er is plek voor maximaal 100 deelnemers.

De Alphense DamClub is in 1927 opgericht en is altijd erg actief geweest in de organisatie van diverse damevenementen in Alphen aan den Rijn en omstreken. Met name op het gebied van jeugd- en schooldammen is Alphen een bruisende stad. Zo werd met het 75-jarig jubileum het WK voor junioren georganiseerd in het kantoor van La Gro Advocaten aan het Raoul Wallenbergplein. Ook was Alphen twee keer gastheer van het NK schooldammen (in 2008 in het Scala College en in 2015 in het Wijkcentrum Kerk en Zanen) en in 2005 organiseerden we het NK sneldammen in het toen net geopende gemeentehuis.

Het jubileumtoernooi van de Alphense DamClub is mede tot stand gekomen door financiële bijdrages van het VSB Fonds Alphen a/d Rijn e.o., Charles Looijestein Financieel Adviseur, Grant Thornton, Stichting Rijnkade 1630, Swadenburgerdam Participatie B.V., Stichting The Hague Open en het ZHDB Promotiefonds.